Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | טובים השניים

טובים השניים

הכוחות שמניעים עסקים
כל עסק הנמצא בתחילת דרכו נדרש לבצע כמה מהלכים בסיסיים, החיוניים לקיומו ולהתפתחותו. בין החשובים שבמהלכים אלה נמנים השיווק והפרסום. אם הלב של העסק הוא לקוחותיו, הרי שהשיווק והפרסום זורמים בעורק הראשי המוביל אליהם. גם עסק חי ופעיל שגיבש כבר קהל לקוחות מסוים, חייב לפרסם ולשווק את עצמו על מנת לשמר את הקיים, ובמקביל להמשיך לצמוח ולממש את מלוא הפוטנציאל של הצלחתו העסקית.  

שיווק ופרסום - שניים שהם אחד? 
התשובה היא: לא. אנשים רבים נוטים לבלבל בין פרסום לשיווק, מכיוון שמדובר במהלכים המשויכים לאותו תחום פעילות. מיד נבהיר את ההבדל בין השניים,  ויחד עם זאת נקדים לציין שאין עוררין על כך שהם משלימים זה את זה, ושהסינרגיה בין שיווק לפרסום מובילה לתוצאה אחת: הצלחה. 

פרסום – הערוץ להפצה ולמודעות
פרסום הינו הכלי בו משתמש העסק להפצת מוצריו, שירותיו ומסריו בקרב לקוחות פוטנציאליים באמצעות פעולות תקשורתיות. הפרסום מתבצע ע"י תקשורת המונים ונועד להגביר את מודעות קהל היעד  לפעילותו של העסק, לתזכר אודות קיומו, לעדכן בשינויים, להטמיע מידע חיוני, לשכנע את הקהל, להשפיע על דעתו ולהניעו לפעולה. 
השלב הראשון בפרסום כרוך בנוכחותו של העסק באמצעי התקשורת אשר נבחר לפרסם את שירותיו או מוצריו. היחס בפרסום אינו אישי. המטרה היא החדרת המוצרים והשירותים של העסק לתודעת הצרכן.  

שיווק – הערוץ להגדלת המכירות
שיווק הוא מכלול הפעולות שעסק מבצע על מנת למכור את המוצרים והשירותים שהוא מציע, ולהגדיל את הביקוש שלהם בקרב לקוחותיו. מטרת השיווק הינה קידום המכירות של העסק. השלב הראשון בתהליך השיווק מחייב את זיהוי קהל היעד אליו מכוון העסק על מנת שניתן יהיה לפנות אליו בצורה ממוקדת. היחס בשיווק הוא אישי. המטרה היא לתת את המענה הטוב ביותר לצרכי הלקוחות הפוטנציאליים, ולהגיע אליהם לפני המתחרים הנוספים הפועלים בשטח. 

הבדלים בולטים בין שיווק לפרסום
• פרסום פונה לקהל היעד דרך תקשורת המונים, בעוד שיווק נוקט בשיטות אישיות יותר, לעיתים עד כדי התקשרות אישית עם הצרכן הסופי. 
• ערוצי השיווק נתפסים כבעלי אמינות גבוהה יותר מערוצי הפרסום. 
• מהלכי הפרסום מאפשרים יותר שליטה ובקרה לעומת מהלכי השיווק. 
• עלויות השיווק נמוכות  משמעותית מעלויות הפרסום.

הסוד הוא בשילוב
שיווק ופרסום אינם מהלכים זהים, אך בהחלט פעולות משלימות, שצריכות להיעשות בצורה משולבת. הפרסום למעשה "מרים להנחתה" לקראת הפעולות השיווקיות, ומכשיר עבורן את הקרקע. הטמעת המודעות למוצרים ולשירותים היא צעד בונה לקראת שיווקם בפועל. שימוש משותף ומושכל בשיווק ופרסום גם יחד למען קידום העסק יביא לתוצאות המיטביות.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.