Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | הזמן שלי ואני

הזמן שלי ואני

בלי ניהול זמן זה לא עסק
"סליחה, אני עמוס מעל הראש", "אין לי זמן לכלום", "מצטערת, פשוט שכחתי מהפגישה הזאת".... האם גם אתם חוטאים מדי פעם באמירות שכאלה וכדוגמתן? מדובר בהתבטאויות שמאפיינות יזמים ובעלי עסקים רבים, שמתקשים לנהל את הזמן העומד לרשותם. לרוב, הן מעידות על קיומו של מכשול ממשי שמעכב את התפתחות העסק ופוגע בהצלחתו. תוכלו להימנע מכך אם תלמדו ותיישמו בשגרת יומכם את אחת המיומנויות החשובות ביותר לייעול העסק ולאיכות החיים – ניהול זמן. 

אם לא נולדים עם זה – לומדים את זה
אין לכם את זה? אתם הולכים לאיבוד בניסיון לנהל את הזמן? אין צורך להילחץ. אפשר ללמוד את המיומנות הזו, לתרגל ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מהתנהלותכם בחיים. בשל החשיבות הרבה המיוחסת לו, תחום ניהול הזמן נחקר מכל כיוון וזווית ע"י מחקרים אקדמיים וגופים מקצועיים, שמציעים פתרונות טובים להתמודדות עם הסוגיה. לימוד ואימון יסייעו לכם לנהל את זמנכם בצורה יעילה, שתשפיע לטובה על הצלחת העסק, על ההספק האישי שלכם ועל כל שגרת יומכם. 

ניהול זמן – הנוסחה המרובעת
ניהול זמן בעסק אינו עומד בפני עצמו, אלא קשור בהתנהלות בכל מישורי החיים. עפ"י אלפרד אדלר ופסיכולוגים נוספים בעקבותיו, חלוקת זמן אידיאלית צריכה להתייחס לארבעת תחומי התפקוד המרכזיים בחייו של אדם: עבודה, משפחה, חברה ותחזוקת הגוף. אדם שלם ומצליח יקדיש לכל אחד מהתחומים הללו זמן שמתוכנן  מראש ומנוהל בהתאם. 

הכול מתחיל מתכנון כולל
כבעלי עסקים עליכם לתכנן את כל הפעילויות החיוניות להתפתחותכם ולהצלחת עסקכם – בכל התחומים. כך לדוגמה, בתחום העסקי יש לתכנן זמן למתן שירות, זמן לשיווק, זמן לעובדים, זמן לפיתוח עסקי ועוד. בתחום המשפחה יש להקצות זמן לכל מעגלי הקרובים: בן/בת זוג, ילדים, משפחה מורחבת. בתחום החברה יש לקחת בחשבון זמן עם חברים, טיולים, בילויים, תחביבים, פעילות בקהילה ועוד. בתחום תחזוקת הגוף יש לתכנן זמנים לשינה, תזונה וספורט. 

לו"ז = עוגנים + מרווחים
תכנון וניהול זמן מוצלחים כוללים עוגנים ומרווחים. ראשית יש ליצור את העוגנים הראשיים שיבטיחו את ביצוע הפעילויות השונות. יש לעגן אותם ביומן פיזי או ממוחשב כך שיופיעו במחזוריות יומית, שבועית, חודשית וכו'. לצד העוגנים יש להשאיר מרווחים לפעילויות בלתי צפויות. מרווחי הזמן האלה יצילו אתכם כשייפלו עליכם שינויים לא צפויים, משימות מיוחדות שלא נלקחו בחשבון וכו'. 

המאבק לעמידה בלו"ז
מילאתם את היומן? יצרתם לו"ז? עכשיו הילחמו על מנת לעמוד בו. האויבת הראשית של עמידה בלו"ז הינה הדחיינות – הישמרו מפניה. גם אם רשומה ביומנכם משימה שאין לכם חשק לבצע, הכריחו את עצמכם לעשותה בזמן שיועד לה ולא לדחותה ליום המחרת. הדבר אמור הן לגבי פגישה עסקית, הן לגבי קניות לבית, הן לגבי אימון כושר ועוד ועוד פעולות. אויבים נוספים, קטנים אך ממזרים, הם "המסיחים" ובראשם הטלפון הנייד. מומלץ לשים אותם בצד, ולהרחיק את הפיתויים מעיניכם בזמן העבודה. 

זכרו, אם ניהול זמן לא בא לכם באופן טבעי, לימדו אותו, השקיעו בו – זו השקעה משתלמת. היא תהפוך אתכם מעבדים של הזמן לאדונים שלו.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו. 

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.