Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | לעשות עסק טוב עם הבנק

לעשות עסק טוב עם הבנק

בנקים ועסקים – כלים שלובים
חלק בלתי נפרד מהתנהלותו הפיננסית של עסק, צמיחתו והצלחותיו, קשור בבנק בו מתנהל החשבון שלו. להתנהל נכון מול הבנק כבעל עסק, משמע להיות לקוח אקטיבי ורציני, ששולט במהלכים הפיננסיים, מצוי ומעודכן בפרטים והצרכים השונים של העסק, ומפגין מעורבות וביטחון. 
בנוסף, יש להבין שהתקשרות עם בנק כמוה כהסכם. ככל שתשפיעו מלכתחילה בקביעת תנאי ההסכם – כך תהיו בעמדת כוח חיובית מול הבנק. ככל שתכבדו את תנאי ההסכם לאורך ההתקשרות – כך תזכו לאמון הבנק ולסיוע שלו בשעת הצורך. 

כך תתנהלו מול הבנק שלכם
קיבצנו מספר טיפים שעשויים לסייע לכם ליצור ולשמור התקשרות בריאה ומניבה עם הבנק שלכם: 
    
בחרו את הבנק בקפידה – "לא קונים בנק בשק". לפני שתחליטו עם מי אתם מתקשרים, השוו בין בנקים וסניפים שונים – איזה מהם מתאים לסוג העסק שלכם ולהיקפו, מי יספקק לכם את המענה הטוב ביותר בהתאמה לצרכי העסק שלכם (אשראי, ריביות , עמלות, מט"ח, השקעות, סחר בינלאומי ועוד). 

הגיעו אל הבנק מוכנים – התחילו לעבוד עם הבנק כשאתם מודעים היטב ל צרכי העסק שלכם ויכולים לפרטם בפני הבנקאי. בהתאם לכך תוכלו לבקש הנחות והטבות על שירותים ספציפיים בהם אתם עתידים להשתמש. אידיאלי יהיה אם תצטיידו גם בתכנית פיננסית עם תחזית של תוצאות עסקיות לשנים הקרובות.  

החליטו באופן מושכל על מסגרת אשראי – אמדו מראש את גובה מסגרת האשראי הנדרש לכם בהתאם לצרכי העסק בשנה-שנתיים הקרובות. תנו מרווח גם להפתעות בלתי צפויות. כך תימנעו מבקשות להגדלת אשראי, שעלולות לרמז על חוסר שליטה שלכם בעסק. 

בדקו מדי פעם את חיובי הבנק – תמיד כדאי להיות עם אצבע על הדופק ולוודא שלא נפלה טעות בחיובי עמלות וריביות, ושאתם מקבלים את ההטבות והתנאים כפי שהובטחו לכם. 

עדכנו את הבנק בכל חריגה בפעילות – חשוב להודיע לבנק מבעוד מועד במקרים כגון חריגה צפויה מהאשראי, הוצאת צ'ק גדול יחסית, ביצוע עסקה בהיקף לא שגרתי או צורך בהגדלת האשראי לתקופה מסוימת. בנקאים לא אוהבים שמפתיעים אותם. אם תתנהלו מולם בשקיפות ותוך עדכון בכל הנדרש – הם יעריכו אתכם, ויוכלו להיערך מבעוד מועד כדיי לסייע לכם. 

בקשו הלוואה בזמן ובאופן הנכונים – כל עסק נזקק מדי פעם להלוואה, ולעיתים אף מדובר בצעד חיוני לצמיחתו. עם זאת, יש לבקש את ההלוואה בזמן ולא להלחיץ את המערכת ברגע האחרון כשהעסק כבר בבעיה רצינית. כמו כן, יש לפנות אל הבנק בבקשה מסודרת, מעמדה של ביטחון (ולא של התנצלות), כולל פירוט הנימוקים המצדיקים את בקשתת ההלוואה ואת ההיגיון העסקי העומד מאחוריה. 

בשורה התחתונה, זכרו את שני השי"נים: שליטה ושקיפות. הפגינו בפני הבנק את שליטתכם, הן בעסק שלכם והן בפעולות בחשבונכם, והקפידו על שקיפות מלאה ועדכון הבנקאי שלכם לאורך כל הדרך. כך תעשו עסק טוב עם הבנק.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו. 

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.