Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | שיווק דיגיטלי במדיה החברתית

שיווק דיגיטלי במדיה החברתית

למדיה החברתית יש מקום משמעותי בחיינו, ובין השאר היא מהווה גם פלטפורמה שיווקית שגלומים בה יתרונות רבים לעסקים. מערך השיווק הדיגיטלי במדיה החברתית הידוע בשם Social Media Optimization) SMO) פועל לקידום עסקים, מוצרים ושירותים על ידי חשיפתם לקהל היעד ויצירת הנעה לפעולה. לשיווק ברשתות חברתיות יש מאפיינים דומים לשיווק במנועי חיפוש, מכיוון שמשתמשים רבים מחפשים ברשתות אלו תכנים ומידע על שירותים ומוצרים שונים. פעילות שיווקית שמתנהלת ברשת חברתית עשויה לסייע בבניית קישורים ולשפר דירוגים של אתרים שונים בתוצאות החיפוש. 

באיזו רשת חברתית כדאי לשווק את העסק?  
פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, יו-טיוב, וואטסאפ, פינטרסט – כל אלה ועוד הן רשתות חברתיות, הנבדלות זו מזו בתכנים ובאינטראקציות החברתיות שלהן. על מנת שעסק יוכל להחליט באיזו רשת למקד את השיווק הדיגיטלי שלו כך שיושגו התוצאות האפקטיביות ביותר, עליו להכיר את אופי הרשת ואת הקהל הפועל במסגרתה. זהו למעשה קהל הלקוחות הפוטנציאלי, שעשוי להתעניין בשירות או במוצר המשווק. הרשת החברתית המתאימה לפעילות השיווקית תיקבע בהתאם לאותו שירות/מוצר ובהתאם לייעודו של הפרסום. כך לדוגמה, בעוד הפייסבוק הכולל תכנים ותמונות מהווה במה אדירה להצגת מוצרים ושירותים, הלינקדאין מתאים יותר לגיוס עובדים או ליצירת שיתופים עסקיים בתחומים שונים.  בפינטרסט מתאים לפרסם תפריטים ומתכונים, ואילו ביוטיוב אפשר לשתף סרטוני הדרכה על מוצרים, וכן הלאה. אבל בואו נמחיש את הדברים בהצגה קצרה של השיווק בפייסבוק. 

יתרונות השיווק בפייסבוק 
ערוץ השיווק הפופולרי ביותר במדיה החברתית הדיגיטלית הוא הפייסבוק. זו הרשת החברתית הגדולה ביותר, המכילה את מספר המשתמשים הרב ביותר (מאגר לקוחות פוטנציאלי עצום!). כמו כן, רשת הפייסבוק מציעה את כלי השיווק החכמים והמתקדמים ואת מגוון הדרכים הרחב ביותר לשיווק מוצרים ושירותים, כגון: 
•    פתיחת דף עסקי או הקמת קבוצה, שעשויים לתמוך באתר העסק ולתרום לקידומו. 
•    שיתוף מידע שיווקי רלוונטי באמצעות פוסטים, הכוללים תכנים כתובים (טיפים, סיפורי הצלחה, מבצעים וכו'), תמונות וסרטוני וידיאו. 
•    הפנייה בלינקים לאתרים, דפי נחיתה, סרטוני הסברה, כתבות מעניינות, מחקרים עדכניים ועוד. 
•    פרסום אירועים, פתיחת דפי אירועים.
•    פוסטים ממומנים ופרסומות. 
•    ניהול מעקב וניתוח ביצועים
•    ועוד ועוד... 
האטרקטיביות של השיווק הדיגיטלי בפייסבוק ברורה לעין כל – כמעט כל עסק נמצא בפייסבוק החל מעסקים קטנים ועד למוסדות ממשלתיים. עם זאת, כאמור, גם לרשתות חברתיות אחרות יש מה להציע בתחום השיווק הדיגיטלי. 

לסיכום ולנוכח כל האמור לעיל, אפשר להבין מדוע כמעט כל עסק משלב כיום במערך השיווקי שלו את השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות.

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.