Paste this code as high in the of the page as possible:

מאמרים | יזם מצליח – יש לו אופי

יזם מצליח – יש לו אופי

כישורי יזמות – מולד או נלמד? 
קורה לא פעם שנפגשים עם יזם מצליח, ומיד רואים שיש לו את זה, כאילו הוא נולד להיות יזם. עם זאת, גם אם יש אנשים שהעיסוק תפור עליהם, יזמות אינה מורכבת רק ממטען גנטי.  ישנם יזמים עתירי הישגים ובולטים בתחומם, שהניסיון והידע הובילו אותם להצלחה. ללא ספק, לכישורים טבעיים יש משמעות רבה, אך גם ללמידה יש תפקיד. על דבר אחד אין ויכוח, לא כל אחד יכול להיות יזם, ובוודאי שלא יזם מצליח. יש כמה תכונות שמאפיינות יזמים, ומהוות מכנה משותף בין רבים מהם. 

להלן כמה תכונות עיקריות הנדרשות מיזם מצליח:

שאפתנות, תשוקה ורעב להצלחה – יזם אמתי מצויד ברצון בלתי מתפשר לחדש, ליצור יש מאין, לפעול בנחישות ולהצליח. כשהמנוע הפנימי הבוער הזה שועט אל המסלול העסקי, אפשר לגייס הון, להוביל פרויקטים גדולים ולסגור עסקאות משמעותיות. 
ראיית הנולד, קריאת מפה וזיהוי צרכי השוק – יזם מוצלח יודע לקרוא מציאות נתונה, לזהות צורך עסקי, לנתח מהם הכישורים הנדרשים כדי לתת מענה לצורך, וליישמם בפועל. כמו כן, הוא יודע להעריך את סיכויי ההצלחה של העסק, לזהות בעיות ולשנות את התכניות בהתאם. 

אופטימיזם ריאליסטי – ההבדל בין יזם לבין חולם הוא שתי רגליים על הקרקע. יזם חייב להיות מציאותי ויחד עם זאת גם אופטימי, שחושב בכיוון של "איך אפשר" ולא "למה אי אפשר". 

יכולת למידה ועיבוד מידע – אי הידיעה הוא אי בודד מאוד, בעיקר ביזמות. יזם צריך להיות בעל כישורי למידה. למידה מתמדת, רכישת מומחיות טכנית ופיננסית, הכרת השוק לעומקו, הבנת הצלחות וכישלונות של אחרים - כל אלה הם מפתחות זהב להצלחה יזמית. 

יכולת ניתוח וקבלת החלטות – יזם נדרש לאסוף נתונים רבים על מנת לבחון את כדאיות העסקה, לנתח אותם ולהגיע להחלטות. קבלת החלטות ברורות וחד משמעיות המובילות לעשייה נחושה הינה תכונת חובה לכל יזם מצליח. 

תעוזה – בכל יזמות יש גם סיכון מסוים. לפיכך, למרות ששיקול דעת הוא מרכיב חשוב באופיו של יזם, לרוב מדובר באנשים עם אומץ לב ותעוזה שמוכנים לקחת סיכונים, בתנאי שהינם מחושבים. 

יכולת ניהול – יזם טוב נדרש להיות גם מנהל טוב, שכן עליו להעלות דברים על סדר היום, לנתב מהלכים, לנהל את חלוקת המשאבים בצורה נכונה וכו'. יכולת ניהול טובה מאפשרת לרכז את כל הנתונים והמהלכים ולתרגם אותם להצלחה. 
עם ארגז כישורים כזה, השמיים הם הגבול...

מט"י - המרכז לטיפוח יזמות בירושלים (ע"ר) מעניק ייעוץ וליווי עסקי, מסייע בגיוס מימון לעסק ומקיים קורסים והדרכות ליזמים ולבעלי עסקים. 
הרעיון שלך - הניסיון והמקצועיות שלנו.

רוצים ללמוד, להקים עסק או לקבל הלוואה מיוחדת?
אל תסתבכו! בחרו את אחת מהאופציות ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם.
כן, אני רוצה להמשיך להיות בקשר!
תודה על פנייתכם
ההודעה התקבלה במערכת,
נציג שלנו יחזור אליכם בקרוב.
השותפים שלנו לדרך
מט"י ירושלים
מט"י  ירושלים מניעים את עולם היזמות קדימה.  חלוצי הפתרונות ליזמים ולבעלי עסקים.